טיול דרכים בכביש 1, קליפורניה

הכביש היפה ביותר בארה"ב

דרך מספר 1 בקליפורניה היא כביש שאורכו כ-883 קילומטרים שעובר לאורך חוף האוקיינוס השקט של מדינת קליפורניה ונחשב לבין החופים היפים בעולם. הכביש נפתח בשנת 1934. לאורכו של הכביש מספר גדול של נקודות תיירות. תכננו מסלול ושכרנו ג'יפ לנסיעה בת יומיים שבה עצרנו בדרך בעיירות חוף יפות, בנקודות תצפית מרהיבות , בשמורות טבע ובאטרקציות שונות. התחלנו את הטיול מהעיר סן פרנסיסקו שם שכרנו את הרכב. החוויה שלי מהטיול הייתה חוויה בלתי נשכחת שבה מגיעים למקומות מיוחדים, פחות מוכרים ולא פחות יפים ממקומות אחרים בארה"ב. האווירה שבטיול דרכים עם חבר או חברה טובה היא מדהימה. שומעים שירים כל הדרך, אוכלים תוך כדי נסיעה ומגלים מקומות חדשים.

זמן בטיול: יומיים

מסלול
San Francisco – Bixby creek bridge – Carmel by the sea – Monterey bay – Santa Cruz – Natural bridges – Shark fin cave

סיפור דרך

את המסע שלנו התחלנו בסן פרנסיסקו ולאחר 5 ימים בעיר שכרנו רכב ונסענו כmi  135 (שעתיים ורבע) לנקודת העצירה הראשונה ב Bixby creek bridge לאחר בילוי של חצי שעה במקום המשכנו בדרכנו ונסענו כmi  15 (22 דקות) לעצירה הבאה ב Carmel by the sea בילנו בעיירה כשעה – שעתיים וטיילנו בסביבתה. לאחר מכן, נסענו כmi  5.6 (13 דקות) לעצירה בעיר Monterey bay
ובלינו שם מספר שעות ואכלנו במסעדה באזור ולבסוף נסענו לעיירה Santa Cruz שם העברנו את הלילה הראשון, בלינו שם בטיילת, בחוף הים וגם בפארק השעשועים והירד שמתקיימים בסופ"ש על הטיילת המרכזית. לנו במלון Oceana inn Santa cruz ובבוקר קמנו ליום חדש, עצרנו לאכול ארוחת בוקר בבית קפה בעיירה והמשכנו את מסע הדרכים שלנו. העצירה הראשונה שלנו ביום השני הייתה בתוך העיירה Santa Cruz והיא נקודת עניין ותצפית שנקראת Natural bridges state beach ובילינו בה כחצי שעה ולאחר מכן נסענו כmi  10 (13 דקות) לנקודת האחרונה בטיול הדרכים שלנו Shark fin cave, שם ניהננו מהחוף והנוף. סיימנו את הטיול בשדה התעופה של סן פרנסיסקו ומשם טסנו ללאס וגאס.

לינה

3/5

Oceana inn Santa cruz
מלון 3 כוכבים, במלון היו חדרים מרווחים ומאובזרים. בחדר היה מיטה זוגית גדולה, שירותים ומקלחת ופינת ישיבה. השירות במלון היה נעים וטוב. המלון ממוקם במרכז העיירה סנטה קרוז ומרחק הליכה מהרחוב הראשי.

Bixby creek bridge

נקודת תצפית על מצוק שמשקיף לחוף ים מרהיב ולגשר שבין הכבישים. נקודת התצפית הטובה ביותר באזור היא בצד הצפוני של הגשר ובה ניתן לראות גם את הגשר במלואו וגם את קו החוף שיוצרים ביחד מראה כמו מתוך גלויה.

Carmel by the sea

העיירה כרמל היא אחת העיירות היפות שיש במסלול של כביש 1. ברחוב הראשי – Ocean View של העיירה תוכלו למצוא חנויות בוטיק, מסעדות וברים , גלריות מקסימות ובתים מטופחים ומעוצבים. בעיירה ישנם חופים נחמדים ונעימים עם חול לבן ומים כחולים.

Monterey bay

כ-160 ק"מ דרומית לסן פרנסיסקו, בולט חצי האי מונטריי מרצועת החוף. בעיר מונטריי תוכלו למצוא בתים היסטוריים והעתיקים ביותר בקליפורניה, מסעדות, חניות וחוף יפה. על המזח במנטריי ניתן לראות לרוב כלבי ים. אחת האטרקציות המוכרות ביותר בעיר היא המנטריי ביי אקווריום – בין האקווריומים היפים והמגוונים ביותר בארה"ב, הוא מתאפיין במגוון רחב של יצורי ים.
יש במתחם ברכות פינגווינים, לוטרות, כרישים, דגים למיניהם וכולי.

Santa Cruz

עיירת חוף בצפון מפרץ מונטריי, מקום המאופיין כאזור בילוי רגוע ונעים עם חופי ים ואטרקציות שונות. העיירה ידועה בזכות הגלים הפוקדים את חופיה ולכן היא עיירה פופולארית ביותר בקרב גולשי הים. בסנטה קרוז תוכלו למצוא טיילת יפה, פארק שעשועים ובו יריד בכל סוף שבוע, גלריות אומנות, פארקים מקסימים, חנויות, מסעדות וכמובן חופים יפים. העברנו את הלילה במלון Oceana inn Santa cruz, מלון 3 כוכבים עם חדרים מאובזרים ונוחים.

Natural bridges state beach

חוף ים בתוך עיירת החוף סנטה קרוז. בתוך הים סלע בצורת קשת שעליו מקוננות ציפורים למיניהם. ישנה נקודת תצפית עם מרפסת שמשקיפה אל החוף ובה אפשר לעשות תמונות פוטוגניות במיוחד.

Shark fin cave

חוף ים מרהיב ביופיו שמוקף בסלעים גדולים וצוקים. מי הים בצבע טורקיז והם צלולים ושקופים, במקום אפשר להנות מטבע יפיפה ונקודות חן כמו מערות ונקודות תצפית לים. כדאי להגיע לחוף יש מסלול קצר של כ 5-10 דקות ירידה לחוף.

המלצות נוספות

טיול דרכים הוא חוויה יוצאת דופן ומהנה במיוחד. ישנם מקומות מדהימים לטייל בהם עם רכב בעולם כמו ארצות הברית, אירופה, ניו זילנד ועוד רבים. כדי לצאת לחוויה המיוחדת הזאת יש כמה דברים שעליכם לדעת לפני. הכנתי עבורכם מדריך מפורט לתכנון טיול דרכים מוצלח וחוויתי. במדריך אפרט לכם על תהליך השכרת הרכב, על תכנון המסלול, מה אסור לכם לשכוח ועוד.
כדי להיכנס למדריך המלא לטיול דרכים – לחצו כאן

אהבתם? שתפו

מפת המלצות ישראל

מפת מקומות מומלצים לטיולים בארץ ישראל במפה תמצאו כל מה שחיפשתם לתכנון טיול מושלם ומעל 100 המלצות למקומות ברחבי ישראל. המפה מסודרת ומחולקת לפי קטגוריות שונות כמו: מקומות לינה, מכוני

קראו עוד »

מפת המלצות מסביב לעולם

מפת מקומות מומלצים לטיולים בעולם במפה תמצאו כל מה שחיפשתם לתכנון טיול מושלם ומעל 500 המלצות למקומות ברחבי העולם המפה מסודרת ומחולקת לפי יעדים בעולם ולפי קטגוריות שונות כמו: מלונות,