האיים המלדיביים

גן עדן עלי אדמות
גן עדן עלי אדמות

איי המלדיביים מורכבים מ1,192 איים שמתוכם רק 192 מיושבים. היעד נחשב לגן עדן עלי אדמות והריזורטים היוקרתיים והמפוארים ממוקמים באיים שונים , כלומר, כל ריזורט נמצא על אי שונה ומבודד. חווית המלדיביים היא חוויה יוצאת דופן, חלומית וקסומה בשל החופים הקסומים שבה והניתוק והשלווה שיש במקום. מדובר ביעד שעולה על כל דמיון – אי בודד עם מים בצבע טורקיז, חול לבן וצמחייה טרופית. אי אפשר לתפוס את היופי שבמקום ושום תמונה לא יכולה להמחיש את מה שרואים במציאות.

הרבה אנשים שואלים "מה יש לעשות באי בודד כל כך הרבה זמן?" , אז אומנם חופשה במלדיביים היא חופשה שברובה היא חופשת בטן גב אך הריזורטים מציעים גם הרבה פעילויות, אטרקציות, צלילות שונות וכמובן שהכל תלוי ריזורט והמקום שאתם מתארחים בו במלדיביים.
זמן ביעד: 11 ימים

על הריזורט

5/5

התארחנו בריזורט ה LUX* South Ari Atoll Resort , ריזורט 5 כוכבים, אי יוקרתי ומפנק. בריזורט כ193 וילות שחלקן על קו החוף מול נוף לים וחלקן ממוקמות על המים עצמם כיאה לחופשה במלדיביים. הריזורט כולל בתוכו מסעדות , פעילויות ואטרקציות שונות , ערסלים שפזורים בריזורט ובריכות מול נוף הים. בריזורט יש שירות הסעות של כלי רכב קטן שנוסע הלוך וחזור מקצה אחד של האי לקצה השני וניתן להשתמש בו כאשר רוצים להגיע לכל חלק בריזורט. כחלק מהשהות בריזורט מקבלים אופניים.

האירוח

האירוח בריזורט ללא ספק ברמה הכי גבוהה שיכולה להיות. העובדים מסברי פנים , נעימים ואדיבים. בהגעה לריזורט קיבלו את פנינו חברי צוות המלון בחיוך ופינוקים. לאחר מכן ביצענו צ'אק אין והזמנו את המסעדות השונות, הפעילויות , הספא והאטרקציות לתקופת השהות שלנו בריזורט. לפני כניסתנו לחדר עשו לנו סיור ברכב קטן בכל הריזורט ובו הראו לנו איפה נמצא כל דבר בריזורט. לאורך כל החופשה הצמידו לנו חבר צוות מקסים שהיה אחראי וזמין לרשותינו בטלפון באופן אישי לכל דבר ובכל יום שלח לנו את הלו"ז היומי של יום למוחרת. היחס והאירוח בריזורט מדהים מכל בחינה שהיא ובכל חלקי הריזורט- אם זה במסעדות ,בבריכות, בקבלה או בפעילויות השונות.

הרבה אנשים שאלו אותי בעקבות החופשה אם היחס שקיבלנו היה שונה כי אנחנו זוג ישראלים והאוכלוסייה במלדיביים מוסלמית – אז ממש לא ואפילו להפך. בריזורט יש תחושת הרמוניה ומתייחסים לכולם בצורה שווה ונעימה. חלק מהעובדים אפילו התלהבו מזה שאנחנו מישראל ,שאלו על המדינה שלנו והתעניינו. הכינו לנו מאכלים ישראלים במסעדת הטאפאס הים תיכונית כמו שקשוקה וחלה ובערב שישי מוסלמים ונוצרים ערכו איתנו קידוש עם חלה ויין.

וילות

לנו ב3 וילות שונות במהלך החופשה שלנו. וילה על החוף , וילה רומנטית עם בריכה על המים ווילה על המים. כל החדרים היו מדהימים ולכל אחד מהם היה יחוד אחר.

וילה על החוף 
ב3 לילות הראשונים ישנו בוילה על החוף – וילה מהממת עם מיטה זוגית מפנקת , פינת ישיבה, חדר עם מקלחת ואמבטיה לבנה ויפה וכמובן גישה לחוף עם 2 מיטות שיזוף ושמשיה.
הכל מעוצב בטוב טעם , נקי , מאובזר והכי חשוב עם נוף שגונב את כל ההצגה.

וילה רומנטית עם בריכה 
ב3 לילות לאחר מכן ישנו בוילה רומנטית עם בריכה – אחד הדברים שמזוהים עם חופשה באיים המלדיביים זה כמובן להיות בוילה על המים ואין מילים לתאר את החוויה של להשהות בוילה כזאת. החדר היה יפיפה ומאובזר עם מיטה זוגית גדולה, מקרן שנפתח ואפשר לראות בו סרטים שונים. גולת הכותרת בוילה היא המרפסת שפונה לים שבו בריכה אינסופית גדולה שנמצאת ממש מעל הים, ערסל גדול ואיך אפשר שלא מדרגות אל הים עצמו. הוילה מפנקת , אינטימית ונותנת תחושה שלא תרצו לעזוב את החדר.

וילה על המים
ב4 לילות האחרונים ישנו בוילה על המים – הוילה מדהימה ונמצאת בחלק אחר של הריזורט מהוילות הרומנטיות על המים. הוילה הזאת גם היא ממוקמת מעל המים, החדר יפה ומאובזר עם מיטה גדולה ואמבטיה לבנה שפונה לנוף המדהים של הים. ישנה יצאה למרפסת עם ערסל גדול מעל המים, שתי מיטות שיזוף וכמובן מדרגות עם ירידה למי הים. אחת החוויות המיוחדות היא הצפיינ בשקיעה בוילה , השקיעות מרהיבות במלדיביים והוילות על המים נמצאות במיקום שבה בשמש שוקעת. דבר נוסף ומדהים, באזור החדרים הזה יש שוניות מקסימות וניתן לקחת ממועדון הצלילה בריזורט שנורקל וללכת לשנרקל באזור הוילה.

פעילויות ואטרקציות

ישנם פעילויות ואטרקציות רבות. את רוב הפעילויות והאטרקציות כדאי לקבוע מראש ובהגעה לריזורט.

ספא
הספא בריזורט יפיפה עם בריכות וסאונה , הוא מציע חדרי ספא מעל הים מול הנוף וחדרי ספא על החוף. בספא תוכלו למצוא טיפולי ספא שונים. אנחנו עשינו מסאז' של גב ורגליים במשך חצי שעה.

צלילות ופעילויות ימיות
בריזורט יש מועדון צלילה ובו מצעים פעילויות ימיות כמו: שונרקלים, קייקים, סירות פדאלים, צלילות למינהם ושנורקלים בריף , שנורקלים עם צבי ים או מנטות ושנורקל עם כריש לויתן. השנורקל עם כריש לויתן זו חוויה מדהימה ומיוחדת – ממליצה בחום לאוהבי הים והחיים שבתוך הים.

פעילויות ספורט ובריאות
יוגה , מדיטציה , ריצה על החוף , פילטיס וכולי

פעילויות יום
סדנאת ציור ואומנות , הרצאה מביולוג ימי וסדנאות שונות

פעילויות בערב
דיג'יים מתחליפים בשקיעה, הקרנת סרטים, שייט בשקיעה, ערב בינגו ויש עוד מגוון פעילויות שמשתנות מיום ליום.

פעילויות פרסים
פעילות בקבוקים – בכל יום מפזרים 25 בקבוקים עם פרסים ברחבי הריזורט , פעילות עץ המשאלות – כתיבת משאלה על סרט ולשים אותה על עץ המשאלות ובכל שנה מגרילים סרט עם משאלה אחת ואפשר לזכות בחופשה נוספת בריזורט.

מסעדות

ארוחת בוקר 
ארוחות הבוקר בריזורט כוללות מבחר עשיר של מאכלים – סוגי ביצים, יוגרטיים, לחמים , מאפים, פירות , קינוחים , מבחר גבינות ונקניקים. בארוחה אפשר להזמין סוגי משקאות שונים וקפה איכותי. בארוחת הבוקר יש שולחנות בפנים ובחוץ מול הים לנוחיות האורחים.

מסעדות חוף וברים
ברחבי הריזורט ישנם ברים ומסעדות חוף עם אוכל מגוון וטעים שכולל המבורגרים , נשונושים , פירות, פיצות וכולי. אפשר לשבת מול הים או הבריכה ולהתפנק בארוחת לאנצ' טובה וטעימה עם כוס בירה או קוקטייל טוב.

מסעדות
בריזורט 4 מסעדות לארוחת ערב ברמה גבוה עם אוכל מצוין ומסוגים שונים – מסעדה איטלקית , מסעדה יפנית , מסעדת טאפאס ים תיכונית ומסעדה הודית. כל המסעדות מדהימות מבחינת העיצוב, האוכל והשירות. אנחנו הכי אהבנו את המסעדה היפנית (Umami) היא אותנטית והסושי בה פשוט מטורף ואת המסעדה האיטלקית (Allegria) עם אוכל איטלקי מדהים מריזוטו ועד מאכלי ים והכל ברמה הכי גבוה שיש.

ארוחות ערב פרטית
חוויה יוצאת דופן וארוחה מדהימה בשקיעה. ערכו לנו שולחן ממש על שפת הים, מוקף במנורות, קישוטים ועץ עם שרשרת מנורות עליו והכל היה נראה חלומי ורומנטי. שף פרטי בישל ארוחת ערב ברביקיו שכללה לחמים ומטבלים, מנות ראשונות – של שרימפס עם שערות קדאיף / סלט גדול לבחירתינו , מנות עיקריות שכללו בשרים , פירות ים ,תפוחי אדמה ותירסים צלויים והכל הגיעה על מנגל אישי וחם ולבסוף קינוח שוקולד נפלא עם גלידת וניל. חווית הארוחה על החוף בשקיעה המדהימה בלתי נשכחת ואני ממליצה עליה בחום. חשוב לציין שהארוחה פרטית בתשלום נוסף.

ארוחה צפה
רום סרוויס שניתן להזמין בבוקר או בערב לחדר עם בריכה. הזמנו את ארוחת הבוקר הצפה לוילה רומנטית עם בריכה על המים – ישנם תפריטים שונים של ארוחות צפות, אנחנו בחרנו ארוחה שכללה לחמים , מאפים , מגוון נקניקים וגבינות , פירות , יוגורטים , שתיה קרה לבחירתנו וקפה. החוויה מיוחדת מאוד לפתוח את הבוקר ולשבת בתוך הבריכה הגדולה אל מול הנוף היפה של הים ולאכול ארוחת בוקר עם האדם היקר לך.

קפה לאקס
מתחם קפה שנמצא בקבלת הריזורט. תוכלו למצוא בו סוגי קפה שונים ועוגות למיניהם. את הקפה עצמו מכינים בריזורט. אם אתם רוצים לפתוח את הבוקר עם קפה טוב וחיוך שווה להזמין את הקפה במתחם שבו כל קפה מגיע עם ציור מקסים בכוס.

סוכנות נסיעות

את החופשה שלנו הזמנתי דרך הסוכנות ליבנה טורס , הסוכנות הרשמית והבלעדית לייצוג ריזורט ה lux* בישראל. הם היו זמינים בטלפון לכל שאלה או בקשה ודאגו להכל לפני ובזמן החופשה. הסוכנות מקצועית, מסודרת, נותנת מענה נעים ומהיר. הם נתנו לנו המלצות לאיך לחלק את הלינה בוילות  השונות , יעצו לנו וקבעו לנו אטרקציות ומסעדות מראש. ממליצה בחום להשתמש בסוכנות ולהנות משרות אדיב ונפלא וגם ממחירים אטרקטיביים שהסוכנות מציעה.

מייל: livnetours@gmail.com 
פלאפון: 0524768716

עוד על המלדיביים

על המקומיים
התושבים המלדיביים הם עם מעורב המורכב ממוצאים שונים של מתיישבים, שהגיעו במהלך השנים לאיים.
רבים חיים על האי המרכזי מאלה ועל האיים הבודדים שמיושבים. 98% מאוכלוסיית האיים המלדיביים הם מוסלמים אך רבים מהעובדים בריזורטים הם גולים ממדינות שונות בינהם: מלזיה, אינדונזיה, פיליפינים וכולי. בריזורטים לא תוכלו להתרשם מחיי המקומיים אך רבים מהמקומיים עובדים בריזורטים בתפקידים שונים. אחת העובדות המעניינות שהעובדים בריזורטים גרים בריזורט במהלך כל השנה ויוצאים לחופשה אחת בלבד של חודש ימים ונפגשים עם משפחותיהם.

שפה
דיבהי היא השפה הרשמית במלדיביים והיא משתייכת לשפות ההודו אריות של תת-היבשת ההודית, עם השפעות דראווידיות מסוימות. אך למרות זאת, במלדיביים ובריזורטים בפרט מדברים בשפה האנגלית.

סוג מטבע
רופיה (MVR) הוא המטבע בו משתמשים באיים המלדיביים אך נהוג להשתמש גם בדולרים.

מזג אוויר
מזג האוויר הוא טרופי ומתחלק לשתי עונות:
העונה היבשה: מדצמבר עד אפריל, מאופיינת במזג אוויר חם ולחות נמוכה.

העונה הגשומה: ממאי עד נובמבר, מאופיינת ברוחות חזקות וגשמים.

בגלל שמזג האוויר במלדיביים הוא טרופי חם וטמפרטורת המים נשארת אותו הדבר במהלך כל השנה. חשוב לדעת שאי אפשר לחזות את מזג האוויר במלדיביים והתחזיות לא תמיד מדויקות אך גם כשיורדים גשמים הם לפרקי זמן קצרים.

המבנה הגאוגרפי
האיים המלדיביים היא המדינה השטוחה ביותר בעולם, והגובה המרבי מעל פני הים הוא 2.3 מטרים בקירוב. מקורות האיים המלדיביים נוצרו לפני כ60 מליון שנה משורת הרי געש שקועים.

המלצות נוספות

שקעים
שקע החשמל באיים המלדיביים הוא עם 3 חורים מרובעים ושונה מישראל, תוכלו להביא מתאם אך ישנה גם אופציה לחבר את כבל הUSB לקיר.

הגנה מהשמש
חשוב מאוד להביא או לקנות קרם הגנה. במלדיביים השמש חזקה ולמרות שלפעמיים לא מרגישים אותה קרני השמש קופחות.

מזכרות וקניות
באיים המלדיביים אין הרבה מקומות לעשות בהם קניות אך אם תרצו לקנות מזכרת לכם או לקרובים אליכם תוכלו לקנות בחנות המזכרות של הריזורט או בשדה התעופה של מלאה. אני ממליצה לקנות בשדה התעופה מפני שהמחירים סבירים ונוחים יותר ויש מבחר גדול יותר של מוצרים.

תכנון הטיול
האיים המלדיביים הוא יעד לא זול ולכן אני ממליצה להזמין את החופשה כמה שיותר זמן מראש ודרך סוכן נסיעות. בעת הזמנתכם הזמינו מראש אירוח על חצי פנסיון או הכל כלול כך תחסכו כסף. בריזורטים מחיר הארוחות יקר מאוד ולכן מומלץ להזמין חבילה שכוללת ארוחות מראש.

מה אורזים?
כדי שלא תשכחו כלום לחופשה החלומית שלכם תכלו להיעזר במדריך – רשימת ציוד לחופשה באתר שלי.

כתבות בתקשורת

הזוג הישראלי שמתעד מהמלדיביים

כשאתם הייתם בסגר בחג, הזוג הזה חגג במלדיביים

אהבתם? שתפו

מפת המלצות ישראל

מפת מקומות מומלצים לטיולים בארץ ישראל במפה תמצאו כל מה שחיפשתם לתכנון טיול מושלם ומעל 100 המלצות למקומות ברחבי ישראל. המפה מסודרת ומחולקת לפי קטגוריות שונות כמו: מקומות לינה, מכוני

קראו עוד »

מפת המלצות מסביב לעולם

מפת מקומות מומלצים לטיולים בעולם במפה תמצאו כל מה שחיפשתם לתכנון טיול מושלם ומעל 500 המלצות למקומות ברחבי העולם המפה מסודרת ומחולקת לפי יעדים בעולם ולפי קטגוריות שונות כמו: מלונות,

קראו עוד »
דילוג לתוכן