תכנון טיול

טיפים והמלצות איך לתכנן טיול מוצלח
טיפים והמלצות איך לתכנן טיול מוצלח

בעידן שלנו, הדיגיטלי והמתקדם לתכנן טיול נשמע כמו משימה פשוטה למדי. רושמים את שם היעד באינטרנט וכבר עולה לנו אינספור ידיעות והמלצות על המקום, אך בפועל כדי שהטיול שלכם יהיה מהנה ומוצלח תצטרכו לתכנן אותו בחוכמה ולא מכל מה שבא ליד אלא תצטרכו לחקור, לברר ולהשוות. תכנון הטיול בצורה נכונה יסיר דאגה מלבכם וגם יחסוך לכם כסף. איך תעשו את זה נכון? הכנתי עבורכם מדריך מפורט לתכנון טיול בצורה נכונה ומסודרת. במדריך אפרט לכם שלב אחרי שלב איך לעשות את זה נכון.

מטרת הטיול

להבין מה מטרת הטיול שלכם נשמע כמו משהו לא משמעותי במיוחד אך זה אחד הדברים החשובים ביותר כשאתם מתכננים טיול. רבים נוסעים לטיול בלי לחשוב מה המטרה שלהם בטיול או מה הם מחפשים בו ובסופו של דבר מוצאים סכום כסף נכבד על טיול שלא באמת רצו או נהנו בו, לכן חשוב להבין למה אתם רוצים לנסוע לטיול ומה אתם רוצים להשיג בו. תקדישו מחשבה אמיתית ורשמו לכם מה אתם מחפשים בחופשה שלכם, מה אתם מצפים ממנה ואיזה סוג חופשה תרצו. כתבו כל דבר קטן, אפילו דברים שוליים (לדוגמא: אני רוצה שבטיול שלי היו מסיבות כל ערב או אני רוצה שבטיול שלי יהיו צלילות). כתבו מה אתם רוצים בדיוק, מה התקציב שלכם לחופשה ומה אתם מצפים ממנה. 

בחירת היעד

אחרי שהבנתם מה המטרה שלכם בטיול. בחרו יעד שעונה על הקריטריונים שהצבתם לעצמכם. כלומר, בחרו יעד שמתאים לתקציב שלכם ולמה שאתם מצפים שיהיה בטיול שלכם. לדוגמא: אם תרצו יעד של בטן גב בעיקר בחרו ביעד כמו תאילנד או האיים המלדיביים ולא ביעד כמו ארגנטינה. יעד שעונה על מה שאתם מחפשים. אני ממליצה לפני שאתם בוחרים סופית שזה היעד שאתם רוצים לנסוע אליו להתייעץ עם חברים שביקרו בו בעבר או בקבוצות פייסבוק של היעד כדי לוודא שזה בדיוק מה שאתם מחפשים.

חקירה על היעד

תרחיבו את הידע שלכם על המקום. תקראו עליו, תתייעצו עם הקרובים אליכם ותוכלו גם ללכת להרצאות מעניינות על היעד כדי לדעת עליו עוד. קראו על השפה, המטבע שמשתמשים בו, על התרבות, ככל שתדעו עוד ותלמדו על היעד זה יעזור לכם בטיול ויהפוך אותו למוצלח יותר. חשוב לזכור, אתם לא חייבים לתכנן הכל ב100 אחוז. תוכלו להשאיר מקום לגלות מקומות ודברים חדשים במהלך הטיול כי זה גם חלק ממה שכיף בטיול – הרוח ההרפתקנית אבל כן כדי להכיר ולדעת דברים בסיסים על המקום.

יצירת מסלול

לפני שאתם מגיעים לחלק הכיף של תכנון טיול של הזמנת טיסה ומלונות תתכננו מסלול הגיוני של כל המקומות שאליהם תרצו להגיע בטיול לפי מקומם במפה.
ההמלצה שלי להיעזר באפליקציית גוגל מפות ודרכה לנעוץ את הנקודות הרלוונטיות ולהרכיב מסלול ריאלי. בנוסף, כדאי לחקור באינטרנט, בבלוגים ובקבוצות פייסבוק על מסלולים אפשריים ונוחים. במקביל, בדקו גם על טיסות פנים או מעברים ארוכים אם יש כדי לתכנן את המסלול נכון. יש הרבה חשיבות לבניית מסלול כך תוכלו לנסוע בראש שקט ולא להתעסק עם תכנון המסלול וקביעת מלונות וטיסות במהלכו. חשוב ליצור מסלול ריאלי כדי שלא תעשו מסלול לא נוח ומבולבל ותוציאו כסף מיותר. 

סוכני נסיעות

רבים מזמינים טיסות ומלונות דרך סוכנות נסיעות. לא תמיד מומלץ להזמין דרך סוכן אבל בפעמים רבות מומלץ ומשתלם לנסוע דרך סוכן. אז מתי מומלץ להשתמש בסוכן נסיעות? 
1. כשרוצים לנסוע בראש שקט ובלי דאגות. כשאתם מעדיפים שמישהו אחר יתכנן לכם את הטיול. 
2. כאשר אתם נוסעים ליעד שמחייב הדרכה וליווי צמוד כמו הספארי בטנזניה לדוגמא. אתם לא חייבים להיעזר בסוכן ישראלי בהכרח אך חשוב להזמין את הטיול דרך סוכן כדי לשהות בפארקים הלאומיים ולקבל הדרכות בספארי. 
3. כשזה משתם יותר, בפעמיים רבות משתלם הרבה יותר להזמין דרך סוכן נסיעות טיסה או מלון. בעיקר כשמדובר בטיסות הלוך ושוב וטיסות יקרות. סוכנים רבים יוכלו להשיג לכם דילים מצוינים  ובמחיר נמוך בהרבה מעסקאות אינטרנטיות. חשוב להשוות תמיד בין העסקאות השונות. 
4. ביעדים יקרים פעמים רבות יותר משתלם להזמין דרך סוכן נסיעות שמומחה ביעד הספציפי ומקושר בו לריזורטים ולמלונות שונים. מדובר על יעדים כמו המלדיביים, סיישל, בורה בורה וכולי.

חשוב מאוד תמיד להשוואות עסקאות בין סוכנים ובין אתרי אינטרנט שונים. במקרים מסוימים מומלץ להזמין דרך סוכן אך בפעמיים רבות גם אין צורך וזה מייקר את החופשה. הכל תלוי סוכנות כמובן. לכן, תמיד מומלץ להשוות מחירים ותנאי עסקה. 

טיסות

איך תבחרו טיסה שמתאימה לצרכים שלכם?
השוו בכמה מנועי חיפוש והשוו מחירים ותנאים. חפשו את העסקה המשתלמת ביותר ועם התנאים הטובים ביותר. בידקו את זמני הטיסה, כמות הקונקשנים ואם יש קונקשן אז כמה זמן. כשאתם מזמינים טיסה עם קונקשן אני ממליצה לקחת רק טיסות שהקונקשן בהם הוא מעל שעה וחצי לפחות בגלל שהרבה פעמיים יש עיכובים בטיסה הראשונה או ששדה התעופה שנחתתם בו בקונקשן גדול מאוד ולכן, אני ממליצה לא לקחת את הסיכון ולקחת קונקשן ארוך יותר. קראו את כל תנאי העסקה בלי לדלג על כלום. קראו על המדיניות החברה, על הכבודה, מדיניות הביטולים, תנאי הצ'אק אין והצ'אק אווט. חשוב לא לוותר על קריאת התנאים כדי לא להתקל בבעיות לפני הטיסה עצמה או לשלם כסף נוסף. חשוב לבדוק את התנאים בעיקר בטיסות הצ'ארטר. חשוב לוודא בסיום תהליך ההזמנה את אישור ההזמנה שלכם ושכרטיסי הטיסה הגיעו למייל.

מנועי חיפוש טיסות מומלצים:

Sky Scanner

מנוע חיפוש נוח לחיפוש טיסות. אתם תוכלו להשוואות בין טיסות בצורה קלה ונוחה לתפעול. תוכלו להזין באתר תאריך ספציפי או טווח תאריכים שבו תרצו לטוס והוא ימצא לכם את הדיל המשתלם ביותר. תוכלו לקרוא את כל תנאי הטיסה שמפורטים באתר וכך להחליט איזה טיסה לקחת. זהו מנוע החיפוש המומלץ ביותר בעייני.

Kayak

מנוע חיפוש אמין לחיפוש טיסות. האתר נוח לשימוש ואפשר למצוא בו דילים מצוינים לטיסות. אתם תוכלו להזין באתר תאריך ספציפי או טווח תאריכים שבו תרצו לטוס והוא ימצא לכם טיסות שונות. האתר מסודר, מפורט ונוח להבנה.

Alice

מנוע חיפוש טיסות בשפה העברית. היתרון העיקרי במנוע החיפוש של אליס שתוכלו למצוא בו דילים גמישים ודילים זולים במיוחד שלא תוכלו למצוא בשום אתר אחר. האתר נוח לשימוש, מסודר ואמין. אליס מאפשרת לחפש טיסות בטווח תאריכים רחב ומספר לילות משתנה. יתרון נוסף שתוכלו למצוא באתר הוא שירות מצוין בשפה העברית שעובד 19 שעות ביממה.

לינה

איך תבחרו מקום לינה איכותי ואמין? 
השוו בכמה מנועי חיפוש והשוו מחירים ותנאים. חפשו את העסקה המשתלמת ביותר עם התנאים הטובים ביותר. בדקו ביקורות על המקום ואת הדירוג של המקום בכל התחומים: מיקום, ניקיון, שירות, איכות וכולי. בחירת המיקום לפי אזור הוא אחד הדברים החשובים ביותר כשמזמינים מקום לינה. בדקו שמקום הלינה ממוקם באזור מרכזי או שיש בו עניין. קראו את כל תנאי העסקה בלי לדלג על כלום. קראו על מדיניות הביטולים, על מדיניות התשלומים, על המיסים והעמלות, את תנאי הצ'אק אין והצ'אק אווט. חשוב לא לוותר על קריאת התנאים גם כאן כדי לא להתקל בבעיות בעת ההגעה למקום הלינה או לשלם תשלום נוסף. לפעמים יש אותיות קטנות שמשנות את כל התמונה. חשוב לוודא בסיום תהליך ההזמנה את אישור ההזמנה שלכם ושקיבלתם אישור במייל.

מנועי חיפוש למקומות לינה  מומלצים:

Booking

מנוע חיפוש למקומות לינה ברחבי העולם והוא אחד האתרים הפופולריים ביותר בקרב מטיילים. בבוקינג תוכלו ליהנות מאתר נוח לשימוש ואמין. באתר תוכלו למצוא מגוון רחב של סוגי אירוח כגון: ריזורטים, מלונות, הוסטלים ודירות. אחד היתרונות הגדולים באתר הוא שבעסקאות רבות תוכלו למצוא אפשרות של ביטול חינם. חשוב מאוד לזכור לקרוא את האותיות הקטנות בעסקה - מה היא כוללת, תנאי ביטול, תנאי תשלום וכולי.

Hotels.com

מנוע חיפוש למקומות לינה ברחבי העולם. באתר תוכלו ליהנות ממגוון רחב של מקומות לינה ברחבי העולם. הכל מפורט ומסודר באתר בצורה נוחה למשתמש. יתרון נפלא שיש באתר הוא "כרטיסיית לילות". כלומר, ברגע שתתחברו מהמשתמש שלכם לאתר ותזמינו לילה שכלול בהטבה (מסומן בירח סגול) יתווסף לכם לילה בכרטיסיה. כאשר תגיעו ל10 לילות בכרטיסייה תקבלו לילה חינם בשווי הממוצע של הלילות שצברתם. מומלץ במיוחד למטיילים שעושים טיול ארוך. חשוב מאוד לזכור לקרוא את האותיות הקטנות בעסקה - מה היא כוללת, תנאי ביטול, תנאי תשלום וכולי.

Airbnb

מנוע חיפוש מצוין להשכרת דירות ברחבי העולם. באתר מגוון רחב של דירות, וילות ובתים. תוכלו להגדיר באופציית המיון טווח מחירים, מתקנים ושירותים שחשוב שיהיה לכם במקום האירוח. במקרים רבים תוכלו להזמין דירה באתר וכך להוזיל עליות בחופשה שלכם. לדוגמא: באזורים כמו אירופה ובנסיעות עם מספר גדול של אנשים. לפני שאתם מזמינים את הדירה תוכלו ליצור קשר עם בעל הדירה ולשאול שאלות. חשוב מאוד לזכור לקרוא את האותיות הקטנות בעסקה - מה היא כוללת, תנאי ביטול, תנאי תשלום וכולי.

ביטוח נסיעות

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא השקט הנפשי של כל מטייל. ביטוח הנסיעות מגן עלינו בהרבה היבטם שונים ורק איתו נוכל ליהנות מטיול בלי דאגות. חשוב לעשות ביטוח נסיעות לפני כל יציאה מהארץ כי לעולם לא נוכל לדעת מה יכול לקרות בטיול עצמו ובאיזה בעיה נתקל. ביטוח נסיעות בסיסי כולל בדרך כלל 3 דברים : בריאות, כבודה וביטול או קיצור נסיעה. במהלך החופשה אם נתקלתם באחת מהבעיות כמו בעיה רפואית, תאונה, איבוד כבודה או שינוי טיסה תוכלו להפעיל בכל עת את הביטוח ולדרוש עזרה וכסף לפי הצורך. 
לפני שאתם עושים ביטוח נסיעות חשוב שתבדקו כמה דברים מול חברת הביטוח:
האם ישנה השתתפות עצמית?  מה גובה הכיסוי הרפואי?
מה תהליך הפנייה לחברה ואיך עובד תהליך העברת הכספים במקרה הצורך?
בכל חברת ביטוח סכומי הכיסוי שונים ודרכי הפעילות להעברת הכספים בעת הצורך שונה גם היא. לכן, ודאו שאתם יודעים ומכירים את התוכן של עסקת הביטוח שסגרתם. 
אחרי שבדקתם את כל הדברים הללו תוכלו להוסיף כיסויים נוספים לפי הצורך. תוכלו להוסיף ביטוח על מוצרים אלקטרונים כמו לפטופ או פלאפון שלא כלולים בביטוח כבודה למקרה שהלכו לאיבוד או נהרסו. כך תוכלו לקבל החזר מלא על המוצר האלקטרוני. בנוסף, תוכלו להוסיף ביטוח אקסטרים למקרה שאתם עושים פעילות אקסטרים כגון: צניחה חופשית, גלישה, סקיי וכולי. תמיד תוכלו להוסיף כיסויים נוספים או להגדיל את סכומי הכיסוי בתוספת תשלום. 
במהלך עסקת רכישת הביטוח ישאלו אתכם מספר שאלות בנוגע למצבכם הרפואי. הקפידו לענות בכנות ולא להחסיר שום פרט מהמבטח. אם יש לכם מחלה כרונית או שאתם נוטלים תרופות קבועות או כל בעיה רופאית כזאת או אחרת דווחו על הבעיה. במקרה כזה, חברת הביטוח יכולה לגבות סכום נוסף של כסף כדי לבטח אך לא כדאי לקחת סיכון ולהצהיר על הכל. חשוב לדעת, שאם יש בעיה רפואית שהייתה לכם לפני הטיול ולא הצהרתם עליה ובמהלך הטיול ישנה בעיה שקשורה לבעיה הרפואית הביטוח לא יקח אחריות על דבר כזה. 

חברות ביטוח מומלצות:

PasspordCard

חברת ביטוח מקצועית וטובה לביטוח נסיעות בחו"ל. התנאים בה למבוטח טובים מאוד ואין השתתפות עצמית בשום תרחיש והם מכסים כל מקרה רפואי או אובדן כבודה. היתרון הגדול שלהם הוא שבמקרה הצורך תוכלו לקבל את הכסף מידית ולא תצטרכו להוציא כסף מכיסכם הפרטי בעזרת כרטיס נטען שמקבלים בעת רכישת הביטוח. את הכרטיס תוכלו לקבל בחנויות שונות ברחבי הארץ או בעמדה בנתב"ג. מניסיון אישי ולאחר בדיקה מעמיקה זהי חברת הביטוח המומלצת ביותר בעייני. חברת ביטוח אמינה ונוחה לכל מטייל.

Harel

חברת ביטוח אמינה וטובה לביטוח נסיעות בחו"ל. התנאים בה למבוטח נוחים לכל מטייל ואין השתתפות עצמית בדרך כלל, רק במקרים מסוימים ובמקרה כזה נציג הביטוח יודיע לכם מראש. היתרון הגדול שלהם הוא אפליקציה נוחה לשימוש שבה תוכלו לרכוש ביטוח בעצמכם. הכל מפורט ומסודר באפליקציה והפוליסה נשלחת בצורה אוטומטית למייל. יתרון נוסף בהראל, שטווח המחירים לביטוח בחברה במחירים טובים מאוד ונוחים לכל כיס. מספר פעמיים רכשתי ביטוח דרך החברה ותמיד יצאתי מרוצה מהשירות ותנאי הביטוח.

תיאום ציפיות

תאמו ציפיות עם הפרטנר שלכם לטיול. תוכלו להיעזר במדריך שלי באתר – בחירת פרטנר בטיול
לפני כל טיול חשוב לתאם ציפיות עם הפרטנר שלכם כדי להבין את מטרת הטיול של שני הצדדים ומה אתם מחפשים שיהיה בטיול. תיאום הציפיות לפני הטיול יעזור לכם ללמוד אחד על השני יותר ועל הרצונות של כל אחד מכם וגם במקרים רבים ימנע ויכוחים במהלך הטיול. 

גם אם אתם נוסעים לחופשה ללא פרטנר עדין אני ממלציה לכם לעשות תיאום ציפיות בינכם לבין עצמכם. חשבו מה אתם מצפים מעצמכם בטיול, עם מה יהיה לכם קשה ועם מה קל, מה מטרת הטיול שלכם ואיך תרצו שהוא יראה. 

מקורות השראה

מקורות השראה מפלטפורמות שונות יכולים לשמש אתכם לפני ובזמן הטיול. תוכלו להיעזר בהם לתכנון הטיול, לוקיישנים מומלצים לצילום, מלונות, אטרקציות ומסעדות מומלצות.

בלוג טיולים 
היעזרו בהמלצות מלאי ניסיון מאנשים שחוו והיו ביעד שאליו אתם מתכננים לנסוע. בבלוג טיולים תוכלו למצוא הרבה תכנים כמו מסלולים לטיול, רקע על המקום, סיפורי דרך, המלצות, טיפים ועוד. 

קבוצות פייסבוק
בקבוצות הפייסבוק של היעד תוכלו למצוא מגוון המלצות מאנשים שחוו וטיילו ביעד. חשוב לשים לב שכל חוויה היא אינדיבידואלית ולכן, תמיד לקחת הכל בעירבון מוגבל ולחקור פלטפורמות נוספות. 

אינסטגרם
אחת הפלטפורמות המדהימות לגלות בה מקומות ודברים חדשים. דרך משתמשים, השטאגים ואופציית המיקום תוכלו להכיר ולדעת עוד על מקומות שונים ביעד. חשוב לדעת שאפשר לקחת מקור השראה מהאינסטגרם והמדיה החברתית אבל לפעמיים יש מקומות שנראים שונה במציאות או שלא ניתן להיכנס אליהם. לכן, כדאי לבדוק את המקומות במקומות נוספים. 

פיינטריסט
אחת הפלטפורמות הטובות ביותר להיעזר בה לפני טיול. באפליקציה תוכלו למצוא מידע שימושי ותוכן מלא בהמלצות ליעדים שונים בעולם. כמו כן, גם למצוא תמונות מרהיבות מהיעד. מה שגורם רק לרצות להגיע אליו יותר.

וזהו, מה שנשאר לכם הוא רק לארוז מזוודה או מצ'ילה ולצאת להרפתקה חדשה. תוכלו להיעזר ברשימת הציוד שבאתר.
טיול מהנה! 

אהבתם? שתפו

מפת המלצות ישראל

מפת מקומות מומלצים לטיולים בארץ ישראל במפה תמצאו כל מה שחיפשתם לתכנון טיול מושלם ומעל 100 המלצות למקומות ברחבי ישראל. המפה מסודרת ומחולקת לפי קטגוריות שונות כמו: מקומות לינה, מכוני

קראו עוד »

מפת המלצות מסביב לעולם

מפת מקומות מומלצים לטיולים בעולם במפה תמצאו כל מה שחיפשתם לתכנון טיול מושלם ומעל 500 המלצות למקומות ברחבי העולם המפה מסודרת ומחולקת לפי יעדים בעולם ולפי קטגוריות שונות כמו: מלונות,

קראו עוד »
דילוג לתוכן